Neste äpp: Küsimused ja vastused

1.1. Mis on Neste äpp ja kuidas selle leiad?

Neste äpp on on turvaline ja mugav mobiilirakendus, mis võimaldab Neste jaamades tasuda tankimise eest panga deebet- või krediitkaardiga (Visa või Mastercard). Neste äpi saad alla laadida Google Play´st või App Store’ist sisestades otsingusse "Neste".
 

1.2 Kuidas Neste äpp töötab?

Neste äpi kasutamiseks pead esmalt selle alla laadima enda nutiseadmesse. Äpi kasutamise eelduseks on toimiv mobiilne andmeside. Saad äppi kasutada autentimata või autentides. Kasutades Nestes äppi autentimata, saad vaadata üldinfot, nt tanklate asukohti. Autentides end e-posti aadressiga saad vaadata näiteks pakkumisi ja oma ostude ajalugu. Autentides end mobiil-ID, Smart-ID või pangalingi kaudu saab teha makseid. Neste äpi kaudu maksetehingu sooritamiseks on kasutajal vajalik sisestada makseviisi pakkuja poolt nõutud kinnitused, nt Neste äpi PIN-kood.

1.3 Kas mul on võimalik Neste äppi kasutada igasuguse mobiiliseadmega?

Neste äpp töötab nutitelefonides operatsioonisüsteemi platvormidel:

• iPhone: iOS 9 või uuem

• Android: versioon 4.1 või uuem
 

1.4 Kas äppi saab kasutada ilma maksefunktsiooni kasutamata?

Jah, äppi saab kasutada ka Neste tanklate leidmiseks ja pakkumiste sirvimiseks.

1.5 Kas äppi saab kasutada ka ilma pangakaardita?

Äppi saab hakata kasutama ilma pangakaardita ehk autentitamata. Maksefunktsiooni kasutamiseks peab sul olema kas eraisiku või ettevõtte deebet- või krediitkaart (Visa või Mastercard). Kasutades Nestes Äppi autentimata, saab vaadata üldinfot, nt tanklate asukohti.

1.6 Mis keeltes saan Neste äppi kasutada? 
AppStore´s on Neste äppi tutvustav lehekülg inglise keeles, Google Play poes inglise ja eesti keeles. Rakendust ise saab kasutada eesti-, inglise- ja soomekeelsena. Selleks, et äpp eestikeelseks muuta, tuleb iPhone’s liikuda järgnevalt: Settings>General>Language & Region. Esimese valiku Preferred language order all tuleb vajutada nuppu Add language ning valida avanenud menüüst Eesti. Kui keel on loetellu lisatud, tuleb ekraani ülemisest paremast nurgast valida Edit ning lohistada Eesti keel nimekirjas esimeseks. Seade teatab, et iPhone’i keel jääb endiselt inglise keelseks, kuid Neste äppi kasutab nüüdsest eesti keelt. Viimaks vajuta OK. Pane tähele, et peale seadme taaskäivitamist võivad mitmed teised rakendused samuti eesti keeles olla. Avage oma Android-telefonis seadme rakenduses Settings>Language & input. Valige Select a language alt eesti keel ning puudutage paremas ülaosas käsku Choose

 

2. Mobiilimakse
2.1 Mis on mobiilimakse?

Mobiilimakse on lihtne, kiire ja mugav makseviis. Mobiilimaksega saad oma mobiiltelefoni kasutades tasuda tanklas pangakaardiga tangitud kütuse eest. Tangitud kütuse hind lisatakse sinu maksefunktsiooniga seotud deebet-, krediitkaardile. Deebet- ja krediitkaardile lisandunud kulu võetakse kaardikontol olevast summast kohe maha.

 

2.2 Kas mobiilimakse asendab Neste jaamades traditsioonilisi makseviise?

Mobiilimakse on pigem uus makseviis lisaks juba olemasolevatele makseviisidele, ta ei asenda neist ühtegi.

 

3. Äpi kasutamisega alustamine

3.1 Kuidas mobiilimaksega alustada?

Alustamiseks vali riik, kus peamiselt teenust kasutad. Seejärel registreeru uue kasutajana ees- ja perekonnanimega, e-mailiga, määra parool ja registreeru. Mobiilimaksega alustamiseks peab sul olema kas eraisiku või ettevõtte deebet- või krediitkaart (Visa või Mastercard).  Teenus vajab tuvastust pangakaardi numbri, kehtivuse ja turvakoodiga. Vali isiklik PIN. Sellega kinnitad mobiilimakse. Kinnita PIN kood uuesti ja alusta Neste äpi kasutamisega.  Mobiilimakse kasutamiseks kinnita, et soovid alustada kasutamist.  Tankimise alustamiseks vajuta äpil olevat "Alusta tankimist" nuppu, vali õige tankur, nõustu maksetehinguga ning alusta tankimist. 

3.2 Kuidas saan äpis kasutatavat pangakaarti muuta?

Kui kasutad äpis makseviisina panga deebet- või krediitkaarti, vali menüüst “Makse- ja kliendikaardid”, klikates “Maksekaardid” ja sõnal “Muuda”. Vajuta nuppu “Uuenda kaardi andmeid” ja sisesta kaardi andmete muutmiseks valitud PIN kood. Jätka ja vali uue pangakaardi number, kehtivus ja turvakood. Ilmub teade “Kaart on uuendatud”.

 

3.3 Kuidas saan valitud PIN-koodi muuta?

Selleks pead äpist välja logima ning pärast sisselogimist maksefunktsiooni uuesti aktiveerima.

3.4 Ma ei saa deebetkaarti äppi lisada. Miks?

1) Veendu, et kaardi andmed on õigesti sisestatud ja internetiostud aktiveeritud.

2) Kontrolli oma internetipangast, et sinu kaardil ei oleks internetis tehtavate väljamaksete limiiti.

Mõnede üksnes internetimakseteks mõeldud virtuaalkaartide puhul on iga makse vaja valideerida ning seepärast võib Neste mobiilimakse funktsioon olla tõkestatud. Täpsema teabe saamiseks pöördu kaardi väljastaja ehk oma panga poole.

3.5. Miks ma ei saa Smart-IDga sisse logida ning PIN koodi sisestada?

Kui Smart-ID abil e-keskkonda sisselogimisel ilmub veateade, et sellist kasutajakontot ei ole olemas, siis ilmselt puudub Sul Smart-ID konto. Smart-ID kasutamiseks laadi alla ja installeeri Smart-ID nutirakendus, mille saad App Store või Google Play kaudu. Seejärel tee lõpuni konto registreerimine ja autoriseerimine. E-teenustesse sisse logides kontrolli, et oleksid kõik andmed korrektselt sisestanud (oma kasutajanime, Smart-ID konto jne). Selleks et Smart-ID teavitused töötaksid peab olema Smart ID rakendus taustal avatud ning oma profiiliga nutiseadmesse sisse logitud.

3.6 Miks näitab kaart teenustasu, kuigi ma ei ole kütust tankinud?

Mõned pangad arvestavad tasu kaardi kasutuselevõtu või kaardi aktiveerimise kinnituse eest. Igal juhul tagastatakse igasugune taoline summa sinu kontole. Mitte üheski etapis ei kandu see raha üle Nestele.

 

4. Tankimine ja selle eest tasumine

4.1 Kas teenuse kasutamise eest peab maksma?

Neste äpi allalaadimise või kasutamise eest eraldi tasu ei arvestata. Ainukesed tasud on tavalised operaatoritasud lisaks andmeedastustasule, mida mobiilioperaator arvestab. Kui kasutad oma mobiilimakseteks deebet- või krediitkaarti, siis ei arvestata ka eraldi tasusid selle eest. 

4.2 Kas Neste äppi kasutades saab tankida igas Neste jaamas?

Neste mobiilimaksed toimivad kõigis 61 tanklas üle Eesti. Kasutades Neste äpis leiduvat tanklate funktsiooni, leiad kergesti üles tanklad, kus mobiilimakseid saab teha.  Need tanklad tunned ära allpool näidatud logo järgi.

 

4.3 Kas tankimisalal tohib mobiiltelefone kasutada?

Jah tohib, samuti tohib mobiile kasutada tankurite lähedal. Selleks, et saaksid täielikult keskenduda tankimisele, soovitame makse kinnitada alles siis, kui oled tagasi autosse istunud või kui parajasti  kütust tangid.

 

4.4 Kas maksete tegemiseks ostulimiiti saab muuta?

Jah, saab. Krediit- ja deebetkaardi maksete tegemiseks mõeldud ostulimiiti saad muuta Neste äpi makse- ja kliendikaardid valikutest enne tankimise alustamist. Kliki “Määra limiit” ja salvesta. Vaikimisi on järgmise tankimise jaoks salvestunud viimane maksesumma. Alla 3 EUR ostulimiiti valida ei saa.

 

4.5 Mida peab tankuri juures tegema enne tankimisega alustamist?

Ava telefonis Neste äpp. Kui sa ei ole veel tanklasse jõudnud, vali tanklate nimekirjast sobiv jaam ning sõida vabale tankuriväljakule. Veendu, et terminal on vaba ja tankuri ekraanil tekst “Tere tulemast”. Vajuta äppis   “Alusta tankimist” ja vali õige tankuripool, mille juures asud. Kinnita makse oma PIN-koodiga. Võta püstol ning alusta tankimist. Jälgi ohutust – kasuta oma mobiili vaid siis, kui auto seisab.

4.6 Kas pärast kütuse ostu saan tankurialalt ka kviitungi?

Mobiilimaksega tehtud ostude kohta saadab äpp elektroonilise kviitungi. Neste Äpiga tasutud ostutehinguid näed rakenduses vahekaartidel "Ajalugu" ja "Viimased sündmused". Tehinguinfo säilib nutiseadmes 30 päeva alates tehingu sooritamisest või kuni Neste Äpist välja logimiseni. Soovi korral saad pärast tankimist tankuriga ühendatud makseterminalist välja trükkida ka kviitungi. Toimi nii nagu kaardimaksega. Tehinguinfo säilib sinu nutiseadmes 30 päeva alates tehingu sooritamisest või kuni Neste Äpist välja logimiseni. Tankimise kviitung, mis on näha mobiiliäpis vahekaardil “Viimased sündmused”, ei ole juriidilises mõttes kehtiv kviitung.

 

4.7 Kas on turvaline tasuda kütuse eest nutitelefoniga?

Jah, on. Mobiilimakse kasutamiseks pead oma isiku kindlasti autentima. Iga tankimine tuleb kinnitada sinu enda valitud PIN-koodiga.

4.8 Kas mobiilimaksega saab tasuda ka muude ostude eest peale kütuse?

Hetkel töötab mobiilimakse vaid kütuse ostmiseks mobiilimakseid toetavates Neste tanklates.

 

4.9 Kas mobiilimakset saab kasutada ka partnerite juures maksmisel?

Kahjuks ei. Hetkel saab mobiiliga maksta vaid kütuse ostmisel mobiilimakseid toetavates tanklates.

 

4.10 Kui kasutada mobiilimakset, kas siis teen tankimise eest ettemakse.

Deebet- ja krediitkaardilt võetavad tasud arvestatakse kaardilt vaid pärast tankimist.

 

4.11 Kuidas ma tean, millise tankuri juurde pean sõitma, kui soovin tankimise eest tasuda mobiilimaksega?

Mobiilimakseid toetavates Neste jaamades saab mobiiliga tasuda kõikide tankurite juures. Veendu, et seisad õige tankuri juures.

 

4.12 Kuidas on lugu pettustega – kas keegi teine saab minu kulul tankida, kui kasutan mobiilimakset.

See on äärmiselt ebatõenäoline, kuigi võimalik, kui Neste äppi kasutades aktiveerid juhuslikult mõne teise tankuri, mitte selle, mille juures sinu auto seisab. Juba kasutusel oleva tankuri aktiveerimine ei ole võimalik. Soovitame tankimise äpi kaudu aktiveerida alles siis, kui oled vaba tankuri juurde sõitnud ning selle numbri üle kontrollinud.

 

4.13 Mis on Plussa kaart? Kas mobiilimaksete eest koguneb mulle Plussa boonuspunkte?

Plussa kaart on Neste Soome sooduskaart, mis annab soodustust Neste Soome tanklates, pesulates ja kohvikutes. Eestis tankides ei saa sa Plussa boonuspunkte koguda.

Plussa boonuspunkte saad kasutada vaid juhul kui tangid Soomes ja omad Plussa kaarti, millega oled sidunud oma Neste deebet- või krediitkaardi info. Plussa boonuskaardi infot saad lisada ka äppi. Kui Plussa kaardi info on äppi sisestatud, kogud Soomes mobiilimaksetega Plussa boonust automaatselt. Soomes Plussa boonuspunktide kogumise kohta leiad rohkem infot siit.

 

4.14 Kas süsteemist on näha, milliseid kaarditehinguid on tehtud?

Jah, mobiilimaksetega tasutud ostutehinguid näeb äpis  „Ajalugu” vahekaardil. Info ostu kohta säilib kasutatud nutiseadme Neste Äpis 30 päeva alates tehingu sooritamisest või kuni välja logimiseni.

 

4.15 Kas teenust saab kasutada ka Neste eraisiku maksekaardiga?

Kahjuks ei ole hetkel võimalik Neste maksekaarti  kasutada. Äppi saad kasutada eraisiku või ettevõtte deebet- või krediitkaarti maksefunktsiooniga (Visa või Mastercard).

5. Abi probleemolukordades

5.1 Kuidas saan oma PINi muuta?

Oma PINi muutmiseks tuleb Neste äpist välja logida ja uuesti sisse logida. Selleks pead end uuesti autentima.

5.2 Kelle poole pöördun, kui Neste äpiga tankimine ei õnnestu.

Küsimuste tekkimisel pöördu Neste klienditeenindusse poole telefonil +372 628 5555 E-R 8.00-16.30.  Jaamade klienditugi teenindab sind 24 h - tel 1424 (välismaalt helistades +372 630 4165). Lauatelefonilt ja mobiiltelefonilt helistades rakendub kohalik võrgutasu/mobiilivõrgu tasu. Klienditeeninduse telefonidele 1424 ja +372 628 5555 tehtud kõned salvestatakse parima teeninduskvaliteedi tagamiseks. E-kirjad võid saata aadressile neste.klient@neste.com

5.3 Kui mu telefon varastatakse, kas keegi muu isik saab Neste äppi kasutades minu kulul oma sõidukit tankida.

Mobiilimakse ilma isikliku PIN-ita ei ole võimalik. Kui kahtlustad, et sinu valitud PIN on sattunud võõrastesse kätesse, siis helista koheselt oma mobiiloperaatorile ja palu SIM-kaart sulgeda, et ära hoida võimalik kahju. 

5.4 Mis siis, kui äpp ei tööta?

Võta ühendust meie klienditeenindusega ja selgita, mis täpselt ei tööta.  Parema teeninduse tagamiseks palume, et ütleksid tankimise kuupäeva, tankla nime, kellaaja, nime- ja perekonnanime, kasutajanime ning millise maksevahendiga tankisid. Kuna tegu on arendusjärgus äpiga, hindame väga sinu tagasisidet – kui leiad kohti, kus oleks parandamisruumi, palume sellest meile julgelt teada anda www.neste.ee/tagasiside.

5.5 Kuidas saan Neste Äpi kasutamise lõpetada?

Kasutajana on sul igal ajal õigus Neste Äpi kasutamine lõpetada kustutades rakenduse oma nutiseadmest. Neste Äpi kustutamise korral ei saa sa enda nutiseadmes Neste äppi enam kasutada. Kui soovid taas alustada Neste äpi kasutamist, pead selle oma nutiseadmesse uuesti alla laadima.