Neste Pro Diesel – tõestatult maailma parim!

Neste Pro Diesel on uue põlvkonna diislikütus, mille juhtivad autotootjad on tunnistanud maailma parimaks. Nüüdsest peaks Pro Diesel alati leidma koha Sinu autos.

Miks?

Sest Neste Pro Diesel on esimene ja seni ainus kütus, mis vastab ülemaailmse kütuseharta (World Wide Fuel Charter) kõige rangematele nõuetele. See on uus ainulaadne kütus, mille on välja töötanud maailma juhtiv taastuvdiislikütuste tootja Neste.

Mis on ülemaailmne kütuseharta (World Wide Fuel Charter)?

Ülemaailmne kütuseharta WWFC on Euroopa, USA ja Aasia riikide autotootjate allkirjastatud kokkulepe kütuse spetsiifiliste kvaliteedinõuete kohta. See seab diislikütusele palju rangemad kvaliteedinõuded kui kütusestandard (EN 590).

Kui EL riikidele kehtiv EN 590 kehtestab kütustele üksnes miinimumnõuded, siis harta kajastab kütuste kvaliteedinäitajate osas autotootjate rangeimaid nõudeid.

Neste Pro Diesel on maailmas esimene ja seni ainus kütus, mis vastab ülemaailmse kütuseharta rangeima, 5. kategooria nõuetele.

Tootest

Neste Pro Diesel diislikütust toodetakse Porvoo rafineerimistehases Soomes, mis on Euroopa moodsaim naftatöötlemise kompleks. Tootmisel kasutatakse tänapäevaseid töötlemistehnoloogiaid ja tippkvaliteediga tooraineid. Ülemaailmse kütuseharta nõuded ei luba diislikütustes rasvhapete metüülestreid ehk I põlvkonna biokütuse kasutamist.  

On tõestatud, et Neste Pro Diesel on oma omadustelt parim diislikütus ning ta sobib kõikidele diiselmootoriga sõidukitele olenemata nende tootmisaastast. Seda tohib segada ka tavalise diislikütusega.

Neste Pro Dieseli 10 eelist


​Soome VVT tehnikauurimiskeskuses ja Neste laboris tehtud kütusekulu ja heitmete katsed näitasid, et võrreldes tavalise diislikütusega on Neste Pro Dieseli kütusekulu kuni 5% väiksem


Võrreldes tavalise diislikütusega, parandab Neste Pro Diesel sõiduki võimsust ja pöördemomenti keskmiselt 2%, mõne konfiguratsiooni puhul isegi kuni 4%. Neste Pro diislikütusega on süsiniku kogunemine väga väike, vähendades düüsides setete kogunemist, seega mootori jõudlus paraneb ning hoolduskulud vähenevad.


Talvisel Neste Pro diislikütusel (hägustumistemperatuur –32 °C ja külmfiltri ummistuspunkt (CFPP) –37 °C) on suurepärased külmakindluse näitajad tagamaks talvise töökindluse. Traditsioonilise diislikütuse puhul on need näitajad (hägustumistemperatuur –22 °C ja külmfiltri ummistuspunkt (CFPP) –32 °C). Kütuse suurem tsetaaniarv parandab seega ka mootori käivitamist külma ilmaga.


Külma mootoriga sõidu alustamisel vähendab Neste Pro Dieseli suurem tsetaaniarv väljaheitegaasi kogust ja mootori müra. CO2 heitmed vähenevad kütuse elutsükli jooksul kuni 20%. NOx, süsivesinik ja tahkete osakeste heitkogus on samuti väiksem mootori müra.


Paaremad määrimisomadused kaitsevad kütusepihusti osi.


Neste Pro Diesel põleb puhtamalt, tekitades vähem süsinikukoguseid, parandab mootori jõudlust ja vähendab hooldusvajadust.


Tänu suurele tsetaaniarvule käivitub mootor paremini ja töötab vaiksemalt. 


Mootori kütusepihustitele tekib vähem sadestust ja tahkete osakeste filtrid säilivad kauem puhtana. Selle tulemusel pikeneb mootori tööiga.


Filtrite tööiga pikeneb, sest Neste Pro Diesel  ei jäta põlemisel peaaegu üldse tahma. Ka mootori määrdeõlid toimivad õli vahetamiseks soovitatud ajast kauem. Selle tulemusel kulub mootor vähem ja selle tööiga on pikem.


Madalamal destillatsioonitemperatuuril põleb kütus täielikumalt ära, väheneb heitkogus ja mootoriõlisse satub vähem diislikütust.