26.10.2015 - 6:15

Risto Sülluste, heade emotsioonide looja

Neste Eesti uus turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste hindab oma töös ja hobides loomingulisust ning usub, et suudab Neste klientidele luua veelgi rohkem põhjuseid rahuloluks.
 

Risto Sülluste asus Nestes tööle augusti lõpul. Sulandumine turundustiimi kulges sujuvalt ning "hakkaja, ei karda tegutseda, sõbralik", "uute lennukate ideedega, täpne ja üdini positiivne inimene" ja "oma nägemusega turundusest, värske pilguga kütuseturu osas" on vaid mõned märksõnad, milledega värsked kolleegid Ristot täna tagaselja iseloomustavad.

Enne Nestet oli Risto Danske Bank Eesti filiaali äriklientide turundusjuht. Pangateenused ja autokütus on esmapilgul küll täiesti erinevad tooted, kuid oma olemuselt on nad mõlemad meie igapäevaelu võrdsed ja vältimatud osad.

"Niipidi mõeldes on mõlemal tootel tarbimisvajadus juba elu enda poolt ette ära loodud," selgitab Risto. "Turundusjuhi roll on leida ning lisada väärtusi, mis toovad välja just oma toote eelised konkurentide seast. Laias plaanis aga on turunduse eesmärk ikka üks – luua oma klientidele häid emotsioone ja põhjuseid tarbimiseks. Selles osas ei erine ka pangateenuse ega autokütuse turundamine teineteisest."

Nestes töötades peab Risto enda jaoks põnevaimaks väljakutseks võimalust arendada ning tugevdada Neste kui ühe Eesti suurima kütusemüüja positsiooni turul ning muuta see veelgi jätkusuutlikumaks. "Väga terav konkurents on pannud kütuse hinnad tugeva surve alla," kirjeldab Risto olukorda riigis. "Turunduse roll on selles teravas konkurentsis leida uusi võimalusi eristumiseks ning anda meie klientidele veelgi rohkem põhjuseid olla rahuolev Neste klient."

Pole kahtlust, et uute võimaluste leidmine ning uute rahulolu põhjuste loomine on loomingulised protsessid. Juba lapsena tundis Risto suurt huvi kõige vastu, millele sai läheneda loominguliselt. Nii on ka igati loogiline, et viitadeks tema tööinimeseteel kujunesid reklaam ja turundus. "Selle ameti nauditavamaid pooli on see kui näed, kuidas oled oma tegevusega suutnud muuta inimeste käitumist ja harjumusi," ütleb Risto.

Kerge huumoriga lisab Risto, et kui ta hing kunagi turundusest väsib, jätkab ta ilmselt ka siis tegevust loomingulist lähenemist eeldavatel radadel: "Hindan kõrgelt andekaid oskustöölisi ja olen mõelnud, et õpin kunagi selgeks tisleri- või pottsepaameti ja toimetan rahulikult mõne mõnusa, nokitsemist vajava töö kallal."

Ka Risto hobid on enamasti olnud pigem loomingulist laadi. Nende hulgas purjetamine, fotograafia ja muusika. Risto mängis juba päris noorena basskitarri mitmetes Eesti rock-bändides, milledest tõenäoliselt tuntuim oli 1990ndate aastate lõpul rasket rokki viljelev Carnifex. Kirg alternatiivmuusika vastu vemmeldab aga veres tänaseni ning viimased 10 aastat musitseerib Risto instrumentaalpundi Kantor Voy koosseisus.

Lisaks muusikale harrastab ta rahvasporti ja kui vähegi võimalik, lööb kaasa ka spordiüritustel. Nagu selgub, viivad mitte ainult kõik teed, vaid ka jooksurajad Rooma ehk antud juhul turunduse juurde. "Ettevõtte esindamine mõnel spordisündmusel on justkui omaette väike brändikampaania," ütleb Risto. Talle meeldib, et Nestes hinnatakse töötajate sportlikku aktiivsust ning toetatakse töötajaid spordiga tegelemisel. "Pealegi - sportlik mõtteviis ja tegutsemine viib edasi igat ettevõtet nii välises kuvandis kui firmasiseselt meeskonnavaimu kujundamisel," toonitab turundusjuht.

Meeskonnavaim on vägi, mis liigutab mägesid. Sellest, mida kolleegid Risto kohta räägivad, oli juttu eespool. Aga mida kostab uute töökaaslaste ning töökeskkonna kohta Risto? "Koostöö, kogemus, pühendumine ja usaldus – need märksõnad iseloomustavad Nestet kui organisatsiooni," loetleb ta. "Just see tervik hoiab Nestet liidrina Eesti kütuseturul ja täpselt sama võib öelda ka meie turundustiimi inimeste kohta. Tiimi uue liikmena ma tunnetangi just neid külgi väga tugevalt."